Vannak kismamák, akik nagyon aktív életet éltek várandósságuk előtt, és ezt a lendületet szeretnék folytatni. Nekik abban kell kicsit belátónak lenniük, hogy az első 12 hétben érdemes a mozgás intenzitását visszafogni, és a mozgásformákat átalakítani.
Vannak olyanok, akik eddig nem mozogtak, de hirtelen a nagy öröm és lelkesedés arra kézteti őket, hogy most intenzív mozgásba kezdjenek.
Vannak olyanok is, akik eddig sem mozogtak, és ezután sem szeretnének. :-)

A várandósság alatt (éppúgy mint attól függetlenül), a mozgás jó. Energizálja, karban tartja a testet, és a különböző mozgásformák az ízületekre, a csontozatra is áldásos hatással vannak. Felkészíti a testet a szülésre, és a szülés utáni regeneráció is gyorsabb lesz.

Íme pár dolog, amit várandósan érdemes szem előtt tartani:

  •     nem ajánlott végkimerülésig csinálni semmilyen fajta mozgást, ez nem a teljesítmények ideje
  •     az első 12 hétben a nagyobb zökkenésekkel, rázkódásokkal járó mozgásformák mindenképp kerülendők egy esetleges vetélés elindítása miatt
  •     a séta, a kirándulás, a laza természetben eltöltött mozgás nagyszerű azoknak is, akik előtte sosem sportoltak
  •     az úszás az egyik legjobb mozgásforma várandósan, hiszen a kismama súlya itt nem nehezedik az ízületekre, mégis egy nagyon jól átmozgató, a szív érrendszerre is pozitív hatással bíró mozgásformáról beszélünk.
  •     az egyensúlyt nagymértékben igénylő mozgásformák kerülendők, mert a várandósság teljes ideje alatt az egyensúly érzékelése valamelyest csökken. Pl. biciklizés
  • a laza, alacsony pulzusszámon történő spinning edzés, vagy az otthoni szobabiciklizés viszont remek kikapcsolódás lehet, és teljesen biztonságos
  •     a nagyobb valószínűséggel eséssel járó mozgásformák a kismama és magzata sérülése miatt nem tanácsosak. Pl. síelés, korcsolyázás


Ma már sokféle mozgásforma utolérhető hazánkban is. Érdemes párat kipróbálni, és ha valamelyik különösen megtetszett akkor azt választani.
Azok a kismamák pedig, akik semmilyen motivációt nem éreznek a mozgásra, egy percig se csüggedjenek. Úgy gondolom, ennek is megvan a maga oka, és nem feltétlen kell ezt sem erőltetni. Amennyi, és ami jól esik, az biztosan a baba és a mama javára van, ami viszont erőltetett, az biztosan nem használ.

További érdekes cikkek!!

Emailben kaphatsz még hasoló tartalmakat, csak add meg az email címed lent!!

Ha érdekel a téma iratkozz fel hírlevélre! Értékes cikkeket videókat is osztok meg, amiknek egy része csak hírlevélben ovlasható!

Nyomd meg a Facebook vagy Google gombokataz adataid autaomatikus kitöltéséhez!

   

 

 

 

 

x

Szülni jó! - Joomla Site Templates