A várandósság sok meglepő fordulatot tud hozni. A kismama sokszor úgy érezheti, hogy nem ura a testének, a hormonok megtréfálják a mindennapokat.

Mariannak ezekre az esetekre is vannak tanácsai. 

 

Hogy maradjak ébren?

Ha eddig nagy kávés, teás voltál, akkor ezt most mérsékelned kell. Egy kismamának szüksége van a pihenésre, hogy a gyermeke jól fejlődjön és teljesen természetes dolog, ha ilyenkor álmosabb, fáradtabb vagy. Fekete teából csak 1 csészével javasolok, mert az élénkítő hatáson túl székrekedést okoz, de kávéból se igyál 1-2 csészénél többet!

 

Kívánosság?!

Vannak kismamák, akinél erősebb, van akinél gyengébb az érzés, de a kívánosság létezik. Figyelj oda arra, hogy ez ne vezessen egy bizonyos étel mértéktelen fogyasztásához és ha ez valamilyen édesség, akkor a cukorbeviteled miatt kell mérlegelned a dolgot. Amit ajánlani tudok, az az önfegyelem!

 

Hányinger, émelygés:

Vannak kismamák, akinél ez átmeneti probléma, de van akit 9 hónapon keresztül elkísér az émelygés, hányinger, hányás.

Ha csak átmeneti és nem okoz nagy mértékű hányást, akkor célszerű reggel egy kevés jeges vizet inni kortyonként és csak a felkelés után 1-2 órával egy könnyű reggelit elfogyasztani.

Könnyű reggeliként javasolt valamilyen savanyított tejtermék (joghurt, kefír), és egy vajas zsemle, kifli vagy szelet kenyér. A rosszullétek általában reggel, délelőtt jelentkeznek, ezért a nap többi szakában a kismamáknak ajánlott több részre elosztott étkezés javasolt.

Ha egész nap végigkísér a rossz érzés, akkor próbálj az étkezések előtt 1-1 dl hideg savanyú, kesernyés gyümölcslevet (narancs, grépfrút) citromos vizet inni kortyonként.

Előfordul, hogy a hányás olyan nagy mértékű, hogy szinte semmi nem marad meg a kismamában, ekkor előfordul, hogy kórházi kezelésre van szükség. Ez azért fontos, mert ilyenkor infúzió segítségével tudják biztosítani az anya és magzata számára a szükséges folyadékot, ásványi anyagokat, vitaminokat.

 

Próbálj sokat szellőztetni, kerüld a légkondicionált helységeket, ne használj parfümöt és tölts minél több időt friss levegőn!

 

Székrekedés:

 

Javasolt, hogy még a tervezett teherbeesés előtt rendezd a székletedet, mert a fokozott vasbevitellel – ami ilyenkor legtöbbször elengedhetetlen - egy már meglévő székrekedésnél komolyabb nehézséget jelenthet.

A kismamák étrendjében szerepel a bőséges zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, amelyek valóban szükségesek ahhoz, hogy megfelelő székleted legyen. Fontos még az is, hogy sok folyadékot igyál, ami a napi 2 litert jelenti.

Próbálj egy napirendet kialakítani, mikor van nyugalom körülötted, folyamatos stressz, rohanás mellett nem lehet kialakítani a rendszeres székürítést.

Ha már rendezted az étrendedet, és némi testmozgást is beépítettél a napirendedbe -kismamatorna, séta- és még mindig gondot jelent a székleted rendezése, akkor is van még lehetőség, ami segíthet megoldani a problémádat:

 

Éhgyomorra fogyasztható aszalt szilvalé, savanyú káposztalé, szilvalekvár de vannak hashajtó hatású gyógyvizek, melyeknél nem alakul ki hozzászokás, nem okoznak hasi görcsöket sem: Mira (enyhén hashajtó), Ferencz József, Hunyadi János(erősen hashajtó) gyógyvizek. Ezen gyógyvizek fogyasztása előtt mindig kérd ki kezelőorvosod véleményét is.

 

Hashajtó hatású gyógyszerek rendszeres fogyasztása hozzászokáshoz vezethet, várandóság alatt ezen gyógyszerek bevitele NEM ajánlott

 

További érdekes cikkek!!

Emailben kaphatsz még hasoló tartalmakat, csak add meg az email címed lent!!

Ha érdekel a téma iratkozz fel hírlevélre! Értékes cikkeket videókat is osztok meg, amiknek egy része csak hírlevélben ovlasható!

Nyomd meg a Facebook vagy Google gombokataz adataid autaomatikus kitöltéséhez!

   

 

 

 

 

x

Szülni jó! - Joomla Site Templates